Exclamatio Music dóna nom a una manera de veure i abordar la música. Centrat en la música antiga, vol servir-se de les influències contemporànies per construir el pont entre la mentalitat de l’intèrpret de l’època antiga amb l’actual.
 
Coordinat i dirigit per Oleguer Aymamí, l’ensemble porta a terme diferents projectes on hi conviuen la música de cambra amb a la música orquestral i vocal.

L'Art de la Fuga

quartet de corda: violí, viola, tenor de violí i violoncel

Programa on interactuen els impressionants contrapunts de L’art de la fuga amb altres peces musicals basades en la tècnica de composició de l’imitatio en diversos països i èpoques de la història de la música. Bach dialoga amb Palestrina, Frescobaldi, Purcell, Mozart i Shostakovich creant una gran unitat en el fet musical i una experiència sensorial extremadament profunda.

Instruments reproduccions de l’època.

Seicento - Emozione

tenor de violí i continu

Programa centrat en el període anomenat Seicento, propi de l’Itàlia del segle XVII. Les obres elegides de Fontana, Castello, Uccellini i Pandolfi Mealli mostren la màxima exponència de la voluntat dels compositors per exprimir les emocions més tangibles de la condició humana.

En aquesta ocasió i com a fet diferencial, Exclamatio presenta aquestes obres des d’una tessitura de tenor i no de soprano com habitualment. El tenor de violí (amb una corda de més a una quinta superior) combina el cos sonor del violoncel amb un color melòdic agut que el fa encara més expressiu. 

Minimalisme

Tenor de violí i continu

L’ostinato i la transformació gradual de simples partícules sonores produeixen unes sensacions musicals molt concretes. Aquest fenomen el trobem en molts estils de música com en la del Seicento (s. XVII) o en la música del segle XX anomenada música minimalista. Malgrat els tres segles que els separen un de l’altre, l’efecte sensorial que produeixen és idèntic, un efecte de meditació, contemplació, reflexió, trasbals, etc.

Autors com Pandolfi Mealli o Fontana poden relacionar-se i interaccionar amb Glass o Pärt, creant un tot on el segle XVII i el segle XX conformen un sol estil musical. 

Violoncel a 5 cordes

violoncel i clavicèmbal

Oleguer Aymamí i Dani Espasa es presenten com a duo representant una condició de músics a qui els atrau la recerca de la pofacècia en els seus projectes professionals. En aquesta proposta presenten un recital estilísticament molt variat on el violoncel a 5 cordes, també anomenat violoncel piccolo, pren el protagonisme oferint una gamma de colors i recursos sonors poc habituals a poder escoltar en viu. 

Duo Violoncels

duo violoncels i continu

Fruit del seu encontre a Ginebra, Esmé de Vries i Oleguer Aymamí treballen regularment fins al punt de consolidar-se com a duo oferint concerts per Suïssa, França i Mèxic. Presenten programes del tot variats, on autors consagrats com Boccherini, Barrière, Geminiani o Vivaldi conviuen amb d’altres de menys popularitat però d’igual valor artístic, i on el virtuosisme conviu amb dosis de bellesa musical extrema i de gran impacte emocional. Sent violistes els dos, en ocasions inclouen la viola de gamba en els seus recitals. La complicitat entre els dos intèrprets es fa palesa en cadascuna de les seves actuacions. 

Please reload